Fékolaj csere házilag

Szükségünk lesz egy csillagkulcsra a légtelenítő csavarok meglazításához  és kb  1,5 liter fékfolyadékra. A fékolaj tartály kupakján találhatjuk, hogy milyen fékfolyadék kell az autónkba. pl.: DOT 4 vagy DOT 3

A fékolaj a féktömlők pórusain,valamint a fékfolyadék tartály szellőzőnyílásán keresztül a levegőből nedvességet vesz fel. Ezáltal  a fékfolyadék fagyáspontja csökken. A fék nagy igénybevételénél a csővezetékekben gőzbuborék képződik, ami a fék működését nagyon befolyásolja. A fékolajat két évenként, lehetőleg tavasszal cseréljük. Gyakori hegymenetnél a fékfolyadékot rövidebb időközönként cseréljük. A fékrendszert a fékpedál nyomogatásával (pumpálásával) légtelenítsük (ehhez segítő szükséges). A munkafolyamat minden gépjárműnél azonos műveletekből áll függetlenül attól, hogy ABS rendszer van-e vagy nincs.

Szívjunk ki a fékfolyadék tartályból kb 10 mm folyadékot.

Töltsük meg a tartályt a friss fékolajjal a MAX jelig

Tisztítsuk meg a jobb hátsó féknyerget, toljunk a légtelenítő szelepre egy átlátszó tömlőt, ami alá tegyünk megfelelő edényt.

Segítővel nyomassuk le többször a fékpedált addig, amíg az fel nem keményedik, ekkor nyissuk a légtelenítő csavart. Ha a fékpedál a nyomás alatt a padlólemezhez ér, zárjuk a légtelenítő csavart. Engedjük vissza a pedált. Ezt a folyamatot addig ismételjük amíg nem pumpáltunk ki kb. 3 dl fékolajat.

Zárjuk a légtelenítő szelepet és töltsünk a fékolaj tartályba friss fékfolyadékot.

Engedjük le a régi fékolajat (ily módon) a többi féknyeregből a következő sorrendben: jobb hátsó, bal hátsó, jobb első, bal első.

A kifolyó fékfolyadéknak minden esetben tisztának és buborékmentesnek kell lennie.

Végül ellenőrizzük a pedálnyomást és a fékpedál holtjátékát. A pedál holtjátéka legfeljebb a pedálút 1/3 része lehet.

 

A használt fékfolyadékot a helyi veszélyes-hulladék gyűjtőhelyen kell leadnunk.

 

WEBÁRUHÁZUNKBAN AZ ALÁBBI LINKRE KATTINTVA TUD FÉKOLAJAT VÁSÁROLNI:

http://www.wcp.hu/f%C3%A9kolaj-2